ZESPÓŁ  SZKOLNO  -  PRZEDSZKOLNY  NR 2  W  OPOLU

  • 1.JPG
  • 2.JPG
  • 3.jpg
  • 11.JPG
  • 1968-1969a.jpg
  • 1974-1975.jpg
  • 1975-1976.jpg
  • 1976-1977.jpg
  • 1978-1979a.jpg
  • 1978-1979b.jpg
  • 1980-1981d.jpg
  • 1981-1982d.jpg
  • 1982-1983a.jpg
  • 1982-1983b.jpg
  • 1983-1984d.jpg
  • 1986-1987.jpg
  • 1986-1987a.jpg
  • 1988-1989.jpg
  • 1991-1992a.jpg
  • 1991-1992b.jpg
  • 1992-1993.jpg
  • 1993-1994.jpg
  • 1994-1995.jpg
  • 1995-1996.jpg
  • 2002-2003.jpg
  • 2004-2005.jpg
  • 2005-2006.jpg
  • 2006-2007.jpg
  • 2007-2008.jpg
  • absolwenci1973-1.jpg
  • absolwenci1973.jpg
  • absolwenci1987.jpg
  • absolwenci1997.jpg
  • absolwenci1998.jpg
  • absolwenci1999.jpg
  • absolwenci2000.jpg
  • absolwenci2001-1.jpg
  • absolwenci2001.jpg
  • absolwenci_2004.jpg
  • klasa-8a-1974.jpg

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 16 im. Zofii Nałkowskiej w Opolu                     Przedszkole Publiczne Nr 16 w Opolu

------------------------------

Statystyka

Użytkowników:
1339
Artykułów:
908
Odsłon artykułów:
914636

Goście

Odwiedza nas 32 gości oraz 0 użytkowników.

Biblioteka

Od 25 maja 2020 r. biblioteka szkolna udostępnia zbiory codziennie
w godz. 10:00 do 13:00.
mgr Maria Pytlok 

 

ZASADY KORZYSTANIA Z BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
w czasie pandemii COVID 19

----------------------------------------------------------------------------------------------

W czasie zdalnej pracy szkoły nauczyciel bibliotekarz pracuje codziennie
w godzinach od 8:00 do 14:00.

Służę Państwu radą i pomocą w zakresie czytelnictwa
pod adresem mailowym: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


mgr Maria Pytlok

---------------------------------------------------------------------------------------------

Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Opolu  zaprasza na
TYDZIEŃ BIBLIOTEK 2020    7-15 MAJA
Program:

--------------------------------------------------------------------------------------------

Tydzień Bibliotek 8 – 15 maja

Hasłem Tygodnia Bibliotek 2020 jest „Zasmakuj w bibliotece”

--------------------------------------------------------------------------------------------

Szanowni Rodzice!


Jestem nauczycielem bibliotekarzem i na co dzień zachęcam Państwa dzieci do czytania. Wiem, jak dużo mają Państwo teraz obowiązków, więc nie proponuję kolejnych zajęć online. Korzystając z okazji do bezpośredniego kontaktu, chcę tylko krótko i zwięźle zachęcić Państwa do czytania dzieciom.
Załączam krótką prezentację, która w klarowny sposób przedstawia korzyści płynące z czytania oraz sprawdzone sposoby zachęcania dzieci do tego.
Każdy z nas zastanawia się czasem, co może zrobić jeszcze lepiej, by zapewnić dziecku dobrą przyszłość, a obecnie – by we względnym spokoju przetrwać ten trudny czas. Odpowiedź jest prosta: czytać dzieciom książki. A gdy są starsze, to czytać je razem z nimi.
Wszystkie badania wskazują, że czytanie redukuje poziom stresu najskuteczniej z powszechnie dostępnych czynności, więc to idealna odskocznia na czas kwarantanny.
Wspólne czytanie jest też naturalnym sposobem komunikacji i budowania rodzinnych więzi. To czas, w którym dziecko jest blisko rodzica, czuje się bezpieczne, ważne i naprawdę Państwa słucha. Świat, który znamy, nasze zasady i poglądy, powstały m.in. w naszych domach, gdy rodzice lub dziadkowie czytali dzieciom bajki i legendy lub opowiadali historie.
Wystarczy czytać kilkadziesiąt minut dziennie, by zbudować w dziecku nawyk, dać proste narzędzie, dzięki któremu będzie w stanie lepiej się rozwijać w samodzielnym życiu.

Serdecznie zapraszam do przejrzenia prezentacji.
 


nauczyciel bibliotekarz
Maria Pytlok

 

 

LISTA LEKTUR dla szkoły podstawowej



KLASY I-III

Propozycja lektur do wspólnego i indywidualnego czytania:

Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
Maria Krüger, Karolcia;
Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
Joanna Papuzińska, Asiunia;
Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.


KLASY IV-VI

Lektura obowiązkowa:

Jan Brzechwa, Akademia pana Kleksa
Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania (komiks)
René Goscinny, Jean-Jacques Sempé, Mikołajek (wybór opowiadań)
Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi;
Ignacy Krasicki, wybrane bajki;
Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa;
Adam Mickiewicz, Powrót taty, Pani Twardowska, Pan Tadeusz (fragmenty, w tym: opisy, zwyczaje i obyczaje, polowanie i koncert Wojskiego);
Ferenc Molnár, Chłopcy z Placu Broni;
Bolesław Prus, Katarynka;
Juliusz Słowacki, W pamiętniku Zofii Bobrówny;
John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem;
Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy;
Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego;
Wybrane mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o Prometeuszu, o Syzyfie, o Demeter i Korze, o Dedalu i Ikarze, o Heraklesie, o Tezeuszu i Ariadnie,
o Orfeuszu i Eurydyce;
Biblia: stworzenie świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne, w tym o siewcy, o talentach, o pannach roztropnych, o miłosiernym Samarytaninie;
Wybrane podania i legendy polskie, w tym o Lechu, o Piaście, o Kraku i Wandzie;
Wybrane baśnie polskie i europejskie, w tym: Charles Perrault, Kopciuszek, Aleksander Puszkin, Bajka o rybaku i rybce;
Wybrane wiersze Władysława Bełzy, Jana Brzechwy, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Zbigniewa Herberta, Anny Kamieńskiej, Joanny Kulmowej, Adama
Mickiewicza, Czesława Miłosza, Tadeusza Różewicza, Juliusza Słowackiego, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Jana Twardowskiego oraz pieśni i piosenki patriotyczne.

Lektura uzupełniająca (obowiązkowo dwie w każdym roku szkolnym), na przykład:

Adam Bahdaj, Kapelusz za 100 tysięcy
Frances Hodgson Burnett, Tajemniczy ogród lub inna powieść
Janusz Korczak, Król Maciuś Pierwszy
Lewis Carroll, Alicja w Krainie Czarów;
Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie;
Olaf Fritsche, Skarb Troi;
Joseph Rudyard Kipling, Księga dżungli;
Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów;
Selma Lagerlöf, Cudowna podróż;
Stanisław Lem, Cyberiada (fragmenty);
Kornel Makuszyński, wybrana powieść;
Andrzej Maleszka, Magiczne drzewo;
Karol May, Winnetou;
Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza;
Małgorzata Musierowicz, wybrana powieść;
Ewa Nowak, Pajączek na rowerze;
Edmund Niziurski, Sposób na Alcybiadesa;
Sat-Okh, Biały Mustang;
Henryk Sienkiewicz, Janko Muzykant;
Alfred Szklarski, wybrana powieść;
Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera;
Wybrane pozycje z serii Nazywam się… (np. Mikołaj Kopernik, Fryderyk Chopin, Maria Curie-Skłodowska, Jan Paweł II i in.)
lub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela.


KLASY VII-VIII

Lektura obowiązkowa:

Charles Dickens, Opowieść wigilijna;
Aleksander Fredro, Zemsta;
Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII i VIII;
Aleksander Kamiński, Kamienie na szaniec;
Ignacy Krasicki, Żona modna;
Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, Dziady część II, wybrany utwór z cyklu Sonety krymskie, Pan Tadeusz (całość);
Antoine de Saint-Exupéry, Mały Książę;
Henryk Sienkiewicz, Quo vadis, Latarnik;
Juliusz Słowacki, Balladyna;
Stefan Żeromski, Syzyfowe prace;
Sławomir Mrożek, Artysta;
Melchior Wańkowicz, Ziele na kraterze (fragmenty), Tędy i owędy (wybrany reportaż).
Wybrane wiersze poetów wskazanych w klasach IV–VI, a ponadto Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Stanisława Barańczaka, Cypriana Norwida, Bolesława Leśmiana, Mariana Hemara, Jarosława Marka Rymkiewicza, Wisławy Szymborskiej, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Jerzego Lieberta oraz fraszki Jana Sztaudyngera i aforyzmy Stanisława Jerzego Leca.


Lektura uzupełniająca:

Miron Białoszewski, Pamiętnik z powstania warszawskiego (fragmenty);
Agatha Christie, wybrana powieść kryminalna;
Arkady Fiedler, Dywizjon 303;
Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze;
Barbara Kosmowska, Pozłacana rybka;
Jan Paweł II, Przekroczyć próg nadziei (fragmenty);
Nancy H. Kleinbaum, Stowarzyszenie Umarłych Poetów;
Henryk Sienkiewicz, Krzyżacy;
Eric-Emmanuel Schmitt, Oskar i pani Róża;
Melchior Wańkowicz, Monte Cassino (fragmenty);
Karolina Lanckorońska, Wspomnienia wojenne 22 IX 1939–5 IV 1945 (fragmenty) lub inne utwory literackie i teksty kultury wybrane przez nauczyciela, w tym wiersze
poetów współczesnych i reportaże.

 

 

 


 

BIBLIOTEKA

Opiekun
mgr Maria Pytlok

________________

 Rok szkolny
2019/2020


  Poniedziałek 8.00 -14.00
Wtorek 8.00 - 14.00
Środa 8.00 - 14.00
Czwartek 8.00 - 14.00
      Piątek 8.00 -14.00

 ________________________

Regulamin biblioteki

_______________________

Dostęp do lektur
online

Czytam sobie

 

...

 

 

 

 

 

 

kliknij i dowiedz się więcej

 

 

 

Ankieta

Joomla Templates by Joomla-Monster.com